Tid, Datum & Plats.

Jaha så Fredagar är vanligst för Begravningar haha haha både jag och expiditions tjejen skratta lite så sa jag att då blir det lite mer positivt då i alla fall en Fredag det året om det är ovanligt att gifta sig en Fredag!
Jag har ingen aning om vilken dag som är vanligaste, kanske är det Lördagar - men vilket som helst är den Fredagen vi vill ha, frågade Älskling om det är nån annan dag eller.. men vi båda känner att det är våran dag.

Kyrkan!
Helgesta kyrka
"Tätt intill Båvens strand ligger mycket vackert Helgesta kyrka. Närmaste granne är prästgården med tillhörande flygelbyggnader. "Den sköna lustgården Södermanland" skriver Selma Lagerlöf och den poetiska formuleringen är mycket kännetecknande för kyrkans läge. Den ursprungliga kyrkan byggdes på 1100-talet och kvar från denna tiden finns bl a det lilla fönstret vid vapenhuset som 1951 pryddes med en glasmålning. Klockstapeln är enkel och eftersom kyrkan aldrig har haft något torn bör en klockstapel ha funnits sedan medeltiden."

Det var nämligen denna Kyrka som en väldigt bra vän "till" (oss) "mig" och som styv far till Jimmy där han blev begraven efter en tåg olycka i Stockholm för "nått" år sedan.. och det är lite sentimentalt värde att få ha där, eftersom Prästen sa "Hoppas vi ses igen för mer positiva stunder, som bröllop eller dop", och det glömmer aldrig Jimmy, inte jag heller för den delen.

Men Så kyrkan ser ut så här =).
Jätte fin är den =) så himla mysig, till höger så som man står och tittar
på den som ni ser den nu, så finns det vatten på höger sida.


Frame vid altaren... så vackert tycker jag, jag såg ett par som hade
gift sig här och det var så himla vackert!
Enkelt och vackert... =) behöver inte mer.


Så Den 20de April 2012 blir våran dag... =) kl hmm ska prata med älskling om det när han kommer hem.
För tid vill dom ju ha med.... undrar vilken tid är bäst med tanke på middag efter och kanske lite dans och kul =).

Nån som vet? =)




Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åh så vackert!!!



När vi gifte oss så hade vi vigselceremonin vid klockan 14 :) Sen efteråt så fotograferade vi oss och sen åkte vi mot festlokalen där alla stod och tog emot oss :) Så blev det middag, vi hade en buffé variant som vi tog från vårt lokala ICA. Supergott!! :)



Kram och tack för att du tycker jag har det fint <3

2011-11-15 @ 21:37:43
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Frugan med Lillan i magen

Så vacker!!!

i gifte oss på ett annorlunda sett så vi gifte oss redan kl 11, men dom bröllop vi har varit på i kyrkan har varit kl 13.

2011-11-17 @ 09:59:50
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag har fotograferat 3 bröllop. Två av dem var på en lördag, den andre en torsdag. Men alla hade samma tid. Kl 15.



Vi gifter oss den 26 maj allså en lördag. Pingstafton kl 15 :)

2011-11-17 @ 12:14:53
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

:) Ja dessa lussekatter :) Eller "lussemonster" ;)

Jag börjar få in knixen på att rulla dem åt varsitt håll :) Man får vara glad för det lilla ;)



Ha en fantastisk dag du med <3



Psst.. vi bor norr om Sthlm, i världsmetropolen, Abbas "hemstad" ;)

2011-11-18 @ 10:44:30
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: soffie

ang. ditt svar jag undrade då jag va i London vart gränsen går mellan HydeparkÅ Kensington garden:?

va fin kyrka ni ska vigas i älskar kyrka å dess bakgrund, kramen

2011-11-18 @ 20:58:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Georg Hendrix

Tack för grattiset.. jag håller på bli gubbe ^^



Trivs du med att bo i Sverige igen då? Vart har barnen tagit vägen är de små britter nu med massa "mates" och "darlings"? :P



Haha, du är säkert söt när du gifter dig fast varken araber eller svenskar vill att du skiter på dig under bröllopet :P

2011-11-23 @ 17:39:16
URL: http://georg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0